NIKAH DI TAWAU

Saya dan husband telah bernikah pada tarikh keramat 28/4/2015.. (^_^).. Di kampung Ranggu, Tawau.. dinikahkan oleh wakil wali raja Imam (siapa ya?? tak ingat la..hehe). Dengan bersaksikan 2 orang saksi iaitu En.(x ingat siapa..hohoho tak kenal pun siapa saksi masa tu..)
hihihi..

Urusan perjalanan nikah dirancang sepenuhnya oleh keluarga pihak lelaki, saya hanya hadir bagai puteri..hahaha Disuruh duduk, saya duduk.. bediri saya bediri.. seperti itulah saya... Blur tidak tau acara perjalanan majlis.. Untuk bercerita proses-proses urusan nikah.. Tidaklah dapat saya terangkan..

 Muka nervous sebelum acara bermula.. hahaha takut la tu...

Masa ni dalam bilik, tunggu seseorang panggil saya untuk keluar bagai puteri... hahaha.. No idea what happend outside..

Okeh.. waktu ni dekat luar..Puteri sudah dipanggil keluar.. Lawak betul muka husband.. apa yang lucu sangat tu??? hahaha ...Agak sedih dihati.. sebelah saya tu my sister and her son.. Satu-satunya wakil dari family saya ketika majlis nikah.. (mama dan bapa sibuk di keningau membuat persiapan sanding sebelah perempuan pada 2/5/2015.) kakakku sedang mengandung 2 bulan lenih masa ni..dia pun tak perasan.. patutlah pucat dan asik muntah saja..

Tok kadi sedang bagi ceramah... Saya tak dengar apa-apapun..hohoho kepala tak dapat fokus ketika ni.. hahaha ditambahkan lagi dengan suara tok kadi yang serak-serak.. Buat-buat faham saja la.. (^_*)

Fokus.. hahaha Waktu ni En. husband sedang ucap akad.. Syukur Alhamdulilah.. dengan sekali lafas saya dan dia sah bergelar suami isteri.. (^_^) ..(Pengantin perempuan tunduk saja.. sebenarnya tak fokus.. fikiran melayamg-layang ntah sampai mana sudah tu?)

 Sign borang.. hahaha.. Nak sign dimana??? Alahai... kesiannyalah si pengantin perempuan ni..

Mak mertua sedang memerhati... Nervous.. hahaha

En. husband serah Mas kahwin..


 Cium tangan suami... hehehe.. Semoga kekal ke akhir hayat.. itu sajalah doanya

 Husband pula cium dahi isteri.. Opsss.. dah terlanggar crown puteri tu..hoho.. cium tudung pun jadilah kan..hahaha



Tengoklah muka nakal dia tu...

sarung cincin.. Ok masa ini, pengantin perempuan sudah fokus kembali.. hahaha

 Salam mak menrtuaku... hohoho.. Minta tunjuk ajarnya ya mak.. Salah, silap dan kurang diri ini harap diterima..
Cium tangan bapa mertuaku.. uhuhu.. takot.. haha
Masa ni dah menahan rasa sebak sebab tiada mama dan bapaku.. huhuhu.. Bersalam dengan kakak terus menangis.. huhuhu sedih gila, Allah sahaja yang faham emosi ketika ini.. wuahh wuahh  (T_T)


 Waktu ni, acara sudah selesai.. tetamu pun sudah bersurai.. jadi apa lagi.. posing duluu hohoho

haha.. menahan sakit kaki la tu.. Tak apa, saya ringan saja..

Itu saja cerita majlis di nikah di tawau.. Esoknya berangkat ke Keningau untuk majlis sanding pihak perempuan pula...

2 comments:

  1. hihi..teringat pula time sy n husband menikah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😊kenangan manis yg tak akan dilupa, kan sis? 😊

      Delete

ARAHAN BERTUGAS DI SABAH

 Assalamualaikum  Akhirnya permohonan saya dan suami untuk bertugas di Sabah diluluskan setelah 14 tahun berulang kali mengisi borang permoh...