Servey Design Baju Nikah

Holaa pembaca budiman.. (^_^)

Kali ni mau cerita tentang MISI MENCARI DESIGN BAJU NIKAH... (^_^)
Masa tunang ari tu.. bakal mak mentua sudah tolong pilihkan baju nikah kami.. dan tidaklah kusangka, alangkah susahnya mencari design baju untuk kain yang telah dibeli itu.. huhuhu

Pada mulanya memang sudah ada plan nak buat baju yang macam ini..begini..begitu.. tapi apabila kain telah bakal mak mentua tolong belikan dan tidak sesuai dengan design yang diigini.. terpaksalah pasrah sahaja wahai hati.. silalah berhadapan lagi dengan mr.google untuk mencari lagi design yang sesuai.. (T_T). Kalau beli kain baru..membazir pulak kan..lagi pun, itukan kain yang orang dah bersusah payah beli untuk saya.. nanti macam tak menghargai pula kalau beli kain lain.. huhu

Kain yang my becoming mother in law belikan ialah jenis satin.. dan dah siap beli dengan lace.. kain adalah rahsia.. hehehe nanti bila nikah, saya upload ya..

Setelah berminggu2 berdating dgn Mr. Google dan bertanya pendapat dengan my office mate (thanks ya kengkawan yang sudi memberi pendapat.. tanpa anda serabutlah kepala hotakku.. harap pendapat Mr. fiance... Ooohhh memang boleh membuatkan kemarahan membuak-buak.. sebab semuanya dia cakap ok..huhu), akhirnya.... kutemu jua pilihan design yang berkenan dihati.. tapi barulah dalam perancangan.. masih lagi dalam misi pencarian.. Ya Allah permudahkan segalanya.. (^_^)

Cantik jugak kan... (^_^) Letak manik jenis pearl di dada dgn tangan tuh.. waa mesti cantik..


Ini lebih kurang ja dengan yang gambar atas dan di bawah.. tapi ada lace.. jadi taklah simple sangat baju nikah aku nanti.. Lepas tu letak lagi manik2 di lace.. waahh awesome gitu..

 cantikkkk...

 Yang ini pun cantikk.. suka sangat tapi lace saya lain jenis.. (T_T)

 Ni pun cantik juga... tapi apakan daya.. lace tidak sesuai.. (T_T)


Ini bukan kain satin.. chiffon rasanya.. tapi baju dia cantik kan.. Boleh kot tanya pendapat tukang jahit sesuai atu tidak ngan kain saya..

 I like this.. suka dengan baju yang camni..


Ini cantik ke??? (^_^) Sweet juga ni..
 Okeh.. ini pun cantik.. ala-ala baju scha alyahya gitu.. (^_^)

Ini pun sweet.. simple but nice..

Ini antara pilihan dihati.. serabut juga kepala hotak.. nanti bawa jelah gambar2 ni tunjuk dgn tukang jahit.. mana yang sesuai ngan kain dan lace aku..

Setakat ini dulu..hehe sampai berjumpa lagi

3 comments:

ARAHAN BERTUGAS DI SABAH

 Assalamualaikum  Akhirnya permohonan saya dan suami untuk bertugas di Sabah diluluskan setelah 14 tahun berulang kali mengisi borang permoh...